در ایران آسیب ها و خساراتی که موریانه به منازل مسی و ساختمان ها وارد می کند حتی از بلایای طبیعی بیشتر گزارش شده است. پیشگیری از ورود موریانه به منازل از درمان و ریشه کنی موریانه و موریانه زدایی بسیار آسان تر می باشد شرکت مهندسی نگین دشت افتخار دارد به عنوان اولین مجری تخصصی موریانه زدایی با استفاده از شیوه های نوین و پیشرفته ترین دستگاهای روز دنیا در اکثر نقاط ایران رکورددار موریانه زدایی باشد. 

طبق آمار بدست آمده از مشتریان در طی سال های فعالیت در عرصه موریانه زدایی این شرکت با افتخار اعلام می دارد "به طور 100% مشکل موریانه " را در منازل مشتریان  ریشه کن کرده است. متخصصین ما سعی برآن دارند تا با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه موریانه زدایی به تحقیق و بررسی آخرین شیوه های نوین و پیشرفته پرداخته تا همگام با پیشرفت علوم روز دنیا بهترین روش مبارزه را به شما عزیزان ارایه دهیم.

red  شناخت موریانه در ایران

موریانه از راستۀ Isoptera ، اتی با اندازه های کوچک که به صورت دسته جمعی زندگی می کنند. که به لحاظ زندگی و ساختار اجتماعی تکامل زیادی پیدا کرده اند.موریانه ها مهم ترین آفت و نابود کنندۀ ساختارهای چوبی بخصوص در مناطق جنوبی ایران و اکثر شهرهای ایران به مانند اراک، اصفهان، خرم آباد، کوهدشت، کرمان، شیراز، قم، ساری، رامسر، چالوس، نائین، کاشان و . به شمار می آیند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده ، موریانه ها سالانه بیش از دوهزار میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کنند ، مهم ترین گونه از موریانه هایی که در ایران زیست می کنند موریانه های زیرزمینی هستند حرکات و ساختار زندگی آن ها در زیرزمین می باشد. موریانه ها اتی اجتماعی هستند که در لانه ها به صورت کلونی یا به طور معمول در زیرزمین یافت می شوند که معمولاً  در نزدیکی درختان ، کندۀ چوب ، انبارهای چوب ، پالت ها، پالت های چوبی، دیوارهای خشتی که ملات آن ها  را عناصر چوبی مانند کاه و کلش پوشانده تغذیه می کنند. که در بحث بهسازی محیط جهت موریانه زدایی بسیار مهم و حیاتی می باشد.

 

negindasht termit2 size 200 × 193

هر کلونی از موریانه ها یک پادشاه ، یک ملکه ( به رنگ قهوه ای ) دارد. هر "ملکه موریانه" قادر به تولید هزاران میلیون تخم در هر سال را دارد. در این کلونی ها علاوه بر پادشاه و ملکه موریانه ، سربازانی به عنوان محافظان کلونی وجود دارند. موریانه های سرباز مجهز به سر بزرگ و فک و آروارۀ بزرگ هستند.

این موریانه ها در مقابل اشغالگرانی نظیر مورچه ها که "دشمن موریانه"  ها تلقی می شوند کلونی ها را از تهاجم آن ها محافظت می کند. اما بیشتر جمعیت کلونی موریانه ها را کارگران سفید تشکیل می دهند ، که عده ای از آن ها محافظ ملکه ، عده ای وظیفۀ محافظت از لاروها و عده ای نیز مسئولیت جستجوی غذا و اطلاع دادن به سایر موریانه ها را به عهده دارند. هنگامی که تعداد کلونی ها افزایش می یابد کارگران لانه و محل انبار غذا را گسترش می دهند. در کلونی های بالغ 200 هزار تا 2 میلیون کارگر زندگی می کنند.

مطالعات نشان داده موریانه های منتخب از یک کلونی مسافت هایی تا حدود 3  هکتار در جهت پیدا کردن غذا طی می کنند . در برخی از مناطق چندین کلونی از موریانه ها در کنار یکدیگر به صورت مصالحت آمیز زندگی می کنند. که همین مطلب ما را بر این می دارد تا دقت بیشتری در منزل داشته باشیم. چرا که در مناطقی که به مناطق موریانه خیز معروف می باشد احتمال آن می رود که شاید روزی موریانه ها بتوانند راهی برای نفوذ به منزل ما پیدا کنند که در ادامۀ این مطلب تا حدودی به مسائل پیشگیرانه از نفوذ موریانه ها اشاره می شود.

 خدمات تخصصی سمپاشی منازل در اصفهان


سمپاشی سوسک موریانه در اصفهان موریانه ,کلونی ,زدایی ,زندگی ,ملکه ,منازل ,موریانه زدایی ,ملکه موریانه ,زدایی بسیار ,عرصه موریانه ,عرصه موریانه زدایی ,موریانه زدایی بسیار منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ رسمی دکتر سیاری نژاد پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان dogs مریم مینویسد :) وبلاگ خرید ممبر تلگرام هتل متل روزهای سبز زندگی من مجله حقوقی روانشناسی و طرحواره ی درمانگر